R E N D E R

9 lutego 2019

Data/Czas
Data: 09.02.2019 - 10.02.2019
Godzina: 22:00 - 05:00

Lokalizacja
P29
Piotrkowska 29
90-410 Łódź
łódzkie


Opis

R E N D E R to wydarzenie zainicjowane z potrzeby stworzenia interakcji pomiędzy przestrzenią wizualną a muzyką elektroniczną. Podczas R E N D E R’u w P29 w Łodzi zagra swój live Ostrowski aka Freeze z najnowszym materiałem wydanym na vinylu przez wytwórnię Jacka Sienkiewicza. Towarzyszyć mu będą Six, RDN, Zelde743, Narson Nelson, Blumental. Jednocześnie ruszamy z naborem projektów wizualnych i multimedialnych, instalacji oraz vjsetów, które staną się częścią wydarzenia i zatopią widzów w obrazie i własnych projekcjach. Ponadto, ze wszystkich zaprezentowanych projektów wybrana zostanie osoba, która zrealizuje autorski projekt podczas festiwalu Ravekjavík 2019.

Pracę należy przesłać do dnia 3.02.2019 wetransferem na adres [email protected] lub podesłać link do materiału wraz z opisem dotyczącym formy prezentacji. Pod tym samym adresem odpowiemy na wszystkie pytania. Wymagania techniczne prac: video-format mov.mp4codec h.264, photo jpg rozmiar max. 2 GB, ilustracje/grafiki format jpg.

R E N D E R
9.02.2018
P29, Piotrkowska 29 w Łodzi,
Start: 22.00
Tax: 10 pln

Będziemy na bieżąco uaktualniać zapowiedzi więc zachęcamy do śledzenia wydarzenia. Powered by Distort Visual, Tom Skof, P29.

—————————————————————————–

Ostrowski aka Freeze

Krzysztof Ostrowski mieszka w Bydgoszczy. Od lat tworzy rozmaite formy muzyki elektronicznej, od ulotnych poszukiwań dźwiękowych po zdecydowane rytmy techno z eksperymentalnym zacięciem. Łączy to z grą na trąbce w orkiestrze wojskowej, co na pewno dodaje jego muzycznym wizją nowej perspektywy. Nagrywa solo jako Freeze, jak również w duetach z Piotrem Cisakiem czy Mateuszem Wysockim/Fischerle (jako IFS)​, Tomaszem Roszczybiukiem/Tom Skof (jako Soundscape Mirror), Grzegorzem Pleszynskim (jako Transmemories).

“Na zajęciach z matematyki w ostatniej ławce siedzi rudy chłopak, który jak opętany stuka o blat palcami. Choć wzrok reszty uczniów skupia się na zapisywanym właśnie wzorze, on zupełnie nie zwraca na niego uwagi. Widzi tylko kątem oka jak ciąg liczb powoli zaczyna ściekać po powierzchni tablicy, mieniąc się kolorami, aż w końcu rozlewa się po podłodze niczym fraktalny wyciek z innego wymiaru. Wystraszeni uczniowie z pierwszych ławek odruchowo podnoszą nogi i wtedy daje się słyszeć rytm. Dźwięki, raz uwolnione, odbijają się od ścian sali, wciskają rojem w jej szczeliny, wirują w różnych kierunkach, aby w końcu wpaść prosto do ucha nauczycielki. Ta nie potrafi powstrzymać napływającej wściekłości – łapie Krzysztofa Ostrowskiego (numer w dzienniku – 28) za ucho i, omijając wyciek, wyprowadza go z klasy. Dzieje się tak już któryś raz z rzędu. Po latach chłopak wreszcie siada przed maszyną; przez ledwo uchylone okno wpada słabe światło, zasłona podryguje na wietrze, pochylony Krzysztof programuje rytm.”

Jest pogodna jesień 2018 i Ostrowski pojawia się ponownie, tym razem na winylu wydanym przez wytwórnię Jacka Sienkiewicza, Recognition. Eksperymentalna stylistyka “Primary Fluctuation” może być zaskoczeniem dla wielu śledzących płyty wydawane przez Jacka, choć na pewno można znaleźć wiele wspólnych cech twórczości obu artystów – jak dbałość o najdrobniejsze detale czy przebijający się w muzyce rodzaj poważnej melancholii. Płyta Ostrowskiego to futurystyczna polirytmia, pozostawiająca jednak sporo przestrzeni na groźne basy czy nieoczywiste sample, bliska estetyce połamanej fuzji techno i bass music promowanej z sukcesem przez wytwórnie w rodzaju Timedance czy Livity Sound. Cztery utwory (pięć w wersji cyfrowej) składają się na spójną, frapującą, wciągającą i zaskakującą płytę, która zapowiada serię wydawniczych niespodzianek przygotowanych przez Recognition na nadchodzące miesiące.

http://milieulacephale.com/strona_glowna

https://recognition.bandcamp.com/album/primary-fluctuation
https://web.facebook.com/SoundscapeMirror/
https://web.facebook.com/ifsite/
https://soundscapemirror.bandcamp.com/releases
https://przesada.bandcamp.com/album/49-kilometers-to-the-east

—————————————————————————–

SIX

Piotr Socha aka Six – kolekcjoner muzyki – od lat związany ze sklepem muzycznym Skylark w Łodzi. Od około 15 występuje jako DJ prezentując muzykę która w ciągu tych lat trafiła na tapetę sklepu. Miłośnik niebanalnej pre i post – klubowej elektroniki. Podczas występów prezentuje mieszaniny brzmień których korzenie można odnaleźć w hip hopie, disco, dub, psychodelicznym rocku, jazzie, metalu a co w tej chwili określane jest szkicowo podziemną muzyką techno i house.

—————————————————————————–

ZELDE 743

Początek przygody z muzyką rozpoczął w 2004 stając się częścią kolektywu TOXIN CREW – ekipy skupiającej się na graniu gatunków Jungle, DNB czy happy hardcore. W późniejszym czasie zainteresowania te uległy zmianie. Tempo zaczęło zwalniać, coraz częściej można było usłyszeć winyle z bitem 4×4 (techno, dub techno) lub jego całkowitym brakiem. Jednak zamiłowanie do analogowego dźwięku zostało do dziś. Od paru lat tworzy swoje utwory, nie zamykając się na eksperymenty dźwiękowe. Doświadczenie z pracy graficznej, którą zajmuje się na co dzień przekłada na poszukiwania frapujących połączeń dźwięków. Inicjator wydarzeń muzycznych i wizualnych w ramach działań kolektywu Distort Visual.

—————————————————————————–

NARSON NELSON

Od lat zajmuje się robieniem własnych produkcji muzycznych, które powstają nieprzerwanie od 2000 roku i podążają w bliżej niesklasyfikowane okolice 120 BPM. Z biegiem czasu wypracował swój indywidualny styl brzmienia z pogranicza ambient, techno, deep house. Podczas R E N D E R’u zaprezentuje nowe produkcje jak i starszy niepublikowany dotąd materiał.

—————————————————————————–

RDN

Łodzianin, rocznik 85. W świat muzyki elektronicznej wprowadzony przez starszego brata oraz legendarne audycje Nocnego Transu w Radio Łódź. Swoją przygodę z vinylem zaczyna po otrzymaniu od ojca pierwszego gramofonu marki Unitra. Począwszy od Jungle i Drum & Bass z biegiem czasu otwiera się na inne gatunki takie jak np. Dubstep, Dub, Ambient, Techno, Dubtechno czy Jazz. Do dnia dzisiejszego miłość do czarnego wosku nie maleje i jest podstawą podczas granych przez niego setów.

—————————————————————————–

BLUMENTAL

Młody dj zainteresowany brzmieniami od A do Z, przeżył nawet epizod w operze. W duszy gra mu przede wszystkim house oraz “etno-electro”. Prywatnie organizator i promotor wydarzeń muzycznych oraz kulturalnych. Przez dwa lata odpowiedzialny był za łódzką Klubokawiarnię Kawalerka, która w swoim małym metrażu zmieściła czołówkę polskich dji i producentów muzyki elektronicznej. Za jego sprawą w Łodzi zagrały takie postaci jak: Ptaki, HNNY (Szwecja/Studio Barnhus), FJAAK (Niemcy/Klasse Records), Auntie Flo [Szkocja/Highlife] Pol_On, SLG i wielu innych.

www.facebook.com/tblumental
www.mixcloud.com/tomasz-blumental

Napisz komentarz: